Chatbot

Jak chatbot usprawni pracę w Twojej firmie?

Jeśli jeszcze nie słyszałeś o jednej z nowszych technologii, jaką są chatboty, przeczytaj ten artykuł i dowiedz się jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie oraz jakie korzyści Ci przyniesie. 

Do czego służą chatboty?

Chatbot to narzędzie umożliwiające prowadzenie automatycznych rozmów. Jeśli uważasz, że nie potrzebujesz tego, pomyśl ile czasu Twoi pracownicy z kadr i administracji poświęcają na udzielanie powtarzających się informacji reszcie zespołu. Albo ile razy pracownicy byli niedoinformowani, ponieważ nie przeczytali informacji wywieszonej w gablocie na korytarzu? W tym właśnie może pomóc chatbot lub jego odpowiednik głosowy – voicebot. Za jego pomocą możesz usprawnić pracę swoich pracowników oraz zadbać o lepszą komunikację między nimi.

Wsparcie w zarządzaniu firmą

Chatbot z sukcesem może pomóc w zadaniach organizacyjnych, a co za tym idzie – w zarządzaniu zespołem. Bądźmy szczerzy – mając dziesięcio, dwudziesto, a nawet pięćdziesięcioosobową firmę, możesz nie odczuwać większej różnicy, ponieważ skuteczność osoby wyznaczonej do tych zadań może być równie duża, co w przypadku chatbota. Sytuacja jednak może wyglądać nieco inaczej, jeśli masz dużą firmę z kilkoma oddziałami w różnych miastach lub jesteś odpowiedzialny za sprawy organizacyjne w tego typu przedsiębiorstwie. Wtedy chatbot może być dobrym narzędziem, za którego pomocą lepiej i szybciej wykonasz swoje obowiązki.

Pomoc w działaniach marketingowych

Poza wsparciem wewnętrznym, chatbot może pomóc także w działaniach marketingowych, poprzez prowadzenie komunikacji z potencjalnymi klientami. Jak już pewnie się domyślasz, chatbot to technologia, którą możesz połączyć z wewnętrznym, firmowym systemem, ale również ze stroną internetową, fanpage na Facebooku, z kontem na WhatsAppie czy aplikacją. W każdym z wymienionych kanałów, możesz prowadzić sprawną komunikację, której celem będzie doprowadzenie do konwersji. Dobry chatbot, służący Twoim klientom, powinien odpowiadać na najczęstsze pytania, kierować do odpowiednich miejsc na stronie lub do odpowiednich kontaktów, informować o aktualnej sytuacji w firmie – o promocjach, jeśli to sklep internetowy, czy o rekrutacji, w przypadku dużego przedsiębiorstwa.

Rekrutacja, konkursy i inne zgłoszenia

Kolejną zaletą chatbota jest pomoc w procesie rekrutacji. Jest to doskonałe i proste narzędzie do informowania o aktualnym naborze i dostępnych stanowiskach, do zbierania zgłoszeń, jak również do przeprowadzania quizu wiedzowego, który pomoże w podjęciu decyzji. Co więcej, system ten szybko i sprawnie posegreguje zgłoszenia od najlepszego do najgorszego, według określonych przez Ciebie kryteriów. Każde z pytań, nie tylko wiedzowe, ale również o umiejętności możesz odpowiednio punktować, zapewniając tym stworzenie rankingu, który pomoże podjąć decyzję. Dzięki temu znacznie usprawnisz pracę rekruterów i zwiększysz ich efektywność.

Jak widzisz, chatbot to narzędzie działające na różnych platformach. Bez względu na to, jakie masz oczekiwania, z pewnością znajdzie się miejsce na automatyzację za pomocą tej technologii. Nie wierzysz? Zapytaj specjalistów z KODA Bots, którzy zajmują się tym na co dzień, a szybko przekonasz się, że chatbot nie tylko pomoże w biznesie, ale również wpłynie i poprawi wyniki finansowe firmy.